پيكر مهدي آذريزدي، استاد ادبيات كودك و نوجوان ايران‌ دقايقي پيش بر دستان پرمهر مردم ادب‌پرور يزد تشييع و روانه خانه ابدي شد.
مراسم تشييع پيكر استاد مهدي آذريزدي صبح امروز با حضور جمع كثيري از مردم يزد به شكل شكوهي برگزار شد و عده زيادي از مردم براي بدرقه وي به منزل ابديش، اين نويسنده بزرگ را همراهي كردند.
مراسم تشييع پيكر خالق كتاب‌هاي كودك و نوجوان كشورمان از ساعت 9 صبح امروز از مقابل مسجد حظيره، مكان ديدار آذريزدي با رهبر معظم انقلاب، آغاز و به آرامگاه وي در حسينيه خرمشاه ختم شد.
در مراسم تشييع پيكر مهدي آذريزدي خيل عظيمي از مردم فرهنگ‌دوست استان يزد،‌ نمايندگان مردم شهرستان‌هاي استان در مجلس، فرماندهان سپاه پاسداران و نيروي انتظامي، شهردار و اعضاي شوراي شهر يزد، مسئولان آموزش و پرورش و كانون پرورشي كودكان و نوجوانان استان يزد، رئيس و كاركنان حوزه هنري استان يزد و جمعي از هنرمندان، نويسندگان و شعراي استان حضور داشتند.
حجت‌‌الاسلام صالحي، مسئول دفتر نماينده ولي‌ فقيه در استان يزد نيز بر پيكر استاد آذريزدي در مسجد حظيره نماز گزارد.
مهدي آذريزدي كه متولد و بزرگ شده محله خرمشاه يزد است، در حسينيه خرمشا در همين محل براي هميشه آرام گرفت.
استاد مهدي آذريزدي روز 18 تير ماه جاري پس از 87 سال عمر پربركت و خلق بيش از 20 عنوان كتاب بر اثر عفونت ريوي در بيمارستان آتيه تهران درگذشت.
پيش از اين قرار بود پيكر وي را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران به خاك بسپارند اما به تقاضاي مردم فرهنگ دوست استان يزد و پيگيري مسئولان حوزه هنري، استانداري و ... پيكر خالق كتاب‌هاي كودكان روز گذشته به يزد منتقل شد و امروز بر دستان همشهريانش به سوي منزل ابدي حركت كرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا